سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زکات دانش نشر آن است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 11:17 صبح

سفر با هواپیما همواره یکی از جذاب ترین و مهیج ترین سفرها بوده است. مسافران زیادی در طی سال اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنند. اما آیا درباره انواع پروازها چیزی می دانید؟ اگر قصد رزرو بلیط هواپیما را دارید، بهتر است در این مقاله با ما همراه شوید.

انواع پرواز

یکی از بهترین روش های رزرو بلیط هواپیما، جستجوی اینترنتی مثل google.com می باشد با مراجعه به وب سایت های معتبر مثل تیک بان tikban.com می توانید به راحتی بلیط هواپیمای خود را به راحتی رزرو کنید. گاهی در هنگام رزرو بلیط به واژه های متفاوتی برخورد می کنید. یکی از این واژه ها، پرواز مستقیم و غیر مستقیم است. ممکن است در بعضی از مسیرها ، پروازهای مستقیم وجود نداشته باشد و مسافران مجبور به توقف و تعویض هواپیما در طول مسیر باشند.

پرواز مستقیم، پرواز هایی می باشد که شماره پرواز و هواپیما در آن ثابت است و تغییر نمی کند. این نوع پروازها در واقع، بدون توقف می باشند و شما را از فرودگاه مبدا، به فرودگاه مقصد می رساند.

ممکن است در پروازهای مستقیم، هواپیما برای سوخت گیری مجبور به توقف در فرودگاهی میان راه شود اما مسافران با همان هواپیما به مسیر ادامه داده و در مقصد پیاده می شوند.

?

پروازهای غیر مستقیم

پروازهای غیر مستقیم به پروازهایی گفته می شوند که هواپیمای اولیه مسافران را از مبدا به فرودگاه ترانزیت می رساند. سپس مسافران بعد از مدتی توقف در این فرودگاه، سوار هواپیمای دیگری شده و به مقصد می روند. توقف بین دو پرواز ممکن است از 30 دقیقه تا 24 ساعت به طول بینجامد.

در بلیط این نوع پروازها، شماره پروازها تغییر می کند و شماره آنها در در بلیط ذکر می شود.

فرودگاه ترانزیت

به فرودگاه واسطه ای که بین دو مقصد وجود دارد، فرودگاه ترانزیت گفته می شود. معمولا بین دو پرواز توقف طولانی وجود دارد و مسافران در فرودگاه ترانزیت مدتی توقف دارند. برای این که بهترین پرواز غیر مستقیم را انتخاب کنید، بهتر است زمان توقف و مدت زمان آن را در نظر بگیرید. بهترین وضعیت، حداقل 2 ساعت فاصله بین دو پرواز می باشد.

به نوع ایرلاین خود توجه کنید. چرا که بعضی از ایرلاین ها در هنگام توقف به مسافران خدماتی مانند محل استراحت و پذیرایی ارائه می کنند.

ویزای ترانزیت

برخی از کشورها برای ایرانی ها، در توقف های بیش از 4 ساعت ویزای ترانزیت را الزامی می دانند .

ویزای ترانزیت باید پیش از سفر تهیه شود. بنابراین به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کنید.

برای سفر به کشورهایی که نیاز به ویزا دارند، بهتر است دقت کنید که فرودگاه تغییر نکند. چرا که به مسافران اجازه خروج از فرودگاه نمی دهند.

?

در پروازهای غیر مستقیم، ایرلاین مورد نظر چمدان مسافران را از مبدا تحویل گرفته و در مقصد به آنها بازگردانده می شود.

دقت داشته باشید که پروازهای توقف دار با پروازهای جداگانه متفاوت می باشند. در پروازهای جداگانه، مسافر ملزم است وارد فرودگاه شده، چمدان خود را تحویل بگیرد سپس وارد گیت پروازی خود شده، چمدان را دوباره تحویل داده و کارت پرواز جدید بگیرد.

برای خرید بلیط هواپیما و انواع پروازهای مستقیم و غیر مستقیم می توانید به سایت تیک بان مراجعه کرده و انواع بلیط هواپیما خارجی و داخلی را با مناسبترین قیمت خریداری کنید.

قیمت بلیط هواپیما همیشه جزو گزینه های مهم در انتخاب بلیط هواپیما بوده است. روزانه مسافران زیادی به دلیل سرعت در جابجایی و امکانات عالی از هواپیما به عنوان وسیله نقلیه استفاده می نمایند.

تیک بان زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ بوده که دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران می باشد. شما با تیک بان سایت معتبر خرید بلیط هواپیما به راحتی می توانید در کمترین زمان بلیط خود را اینترنتی و آنلاین تهیه کنید.

منبع: پرواز مستقیم یا غیر مستقیم کدام بهتر است؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ