سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وفاداری، عامل الفت گرفتن [مردم با شخص] است. [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 11:18 صبح

رفتن به مسافرت کمک بسیار بزرگی به انسان در زمینه کنترل مشکلات زندگی، دوری از روزمرگی ها، تصحیح روابط خانوادگی و دوستانه می کند. یکی از راه حل هایی که امروزه تمامی روانپزشکان جلوی بیماران خود می گذارند، مسافرت است. بسیاری از این روانپزشکان معتقدند که انسان ها با فرار از روزمرگی می توانند فضای جدید فکری را تجربه نمایند. این فضای جدید می تواند با شادی و اثر درمانی همراه باشد.

همانطور که واقفید جامعه از انسان های مختلف با تراز فکری گوناگون تشکیل شده است. برای این که بتوان این ترازها را در کنار یکدیگر قرار دهیم، مستلزم همسان سازی در جامعه خواهیم بود. هر یک از این افراد اگر از لحاظ روحی در بالاترین سطح خود قرار داشته باشند، جامعه شادتر و مفید تری خواهیم داشت. از این رو مسافرت یکی از کارهایی است که معاملات روحی جامعه را تنظیم می کند. اگر هر فرد با سفر بتواند روحیات خود را صیقل دهد، بالطبع جامعه زیباتری خواهیم داشت.

انتخاب وسیله نقلیه عوامل متعدد بسیاری در سفر تاثیرگذار خواهد بود. یکی از این عوامل مهم تاثیر گذار انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای مسافرت است. هر انسان با توجه به خلقیات و میزان بودجه وسیله نقلیه را انتخاب می نماید. به طور کلی وسیله های نقلیه ای را که مسافران استفاده می کنند را می توان به 5 دسته، اتوبوس، قطار، هواپیما، کشتی و ماشین شخصی تقسیم بندی کرد. بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و غیره کدام مناسب سفر است؟

حال سوال اینجاست کدام یک از این وسیله های نقلیه برای سفر مناسب است؟ چه عواملی می تواند بر انتخاب وسیله نقلیه مناسب سفر تاثیرگذار باشد؟ ما در این مطلب به سوال های مختلفی پاسخ خواهیم داد. در ادامه مطلب ما را یاری کنید.

?

عوامل تاثیرگذار بر انتخاب وسیله نقلیه برای سفر

سرعت، امکانات و هزینه سه عامل مهم بسیار تاثیرگذار بر انتخاب وسیله نقلیه هستند. هر کدام از وسیله های نقلیه که بتوانند این سه موضوع را با یکدیگر پوشش دهند انتخاب مناسبی برای سفر خواهند بود.

در بین وسیله های نقلیه معرفی شده در بالا فقط هواپیما است که می تواند این سه موضوع مهم را با هم داشته باشد. سرعت اولین و مهمترین مقوله در سفر است که بسیاری از مسافران هواپیما را به همین دلیل انتخاب می نمایند. با خرید بلیط هواپیما مسافران می توانند در سفر وقت کمتری را بگذرانند و بیشتر به گشت و گذار در مقصد مورد نظر بپردازند. ذخیره زمان در سفر را فقط با استفاده از هواپیما می توان لمس کرد.

هزینه ها را کاهش دهید

بعد از سرعت این امکانات است که در سفر برای بسیاری از مسافران حائز اهمیت خواهد بود. اگر تمامی وسایل نقلیه موجود در سیستم حمل و نقل ریلی را بررسی کنید به درستی متوجه خواهید شد که امکانات هواپیما بسیار بیشتر از سایر وسایل نقلیه دیگر است. به نوعی امکانات سایر وسایل نقلیه در قیاس با هواپیما قابل مقایسه نیست. شاید بسیاری از ما هزینه های سفر با هواپیما را بسیار بیشتر از وسیله های نقلیه دیگر مانند قطار، اتوبوس و کشتی بدانیم ولی این امر کاملا نادرست است. در بسیاری از مواقع قیمت بلیط هواپیما کمتر از بها بلیط سایر وسایل نقلیه لاست. با مراجعه به سایت تیک بان و اجرای تکنیک های ساده که در همین سایت گفته می شود، بلیط ارزان هواپیما را خریداری کنید و هزینه های سفر خود را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهید.

منبع: سفر بر هر درد بی درمان دواست



لیست کل یادداشت های این وبلاگ