سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده گناه می کند، پس دانشی را که پیشترمی دانسته، از یاد می برد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 11:17 صبح

فصل زیبای پاییز است و دور جدید سفرهای فصلی آغاز شده است. بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند در فصل رنگارنگ پاییز از مناطق دیدنی دنیا دیدن کنند. از همین رو در این فصل برای خرید بلیط هواپیما به دفاتر مسافرتی متعددی مراجعه می‌کنند و یا از روش آسانتر و ارزان‌تر خرید اینترنتی بلیط هواپیما استفاده می‌کنند.

اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستند که برای خرید بلیط هواپیما به وب سایت‌های گردشگری مثل tikban.com مراجعه می‌کنید، باید بگوییم که بهترین راه را برای خرید بلیت انتخاب کرده‌اید. با انتخاب روش آنلاین هم در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده‌اید و هم به لیستی از انواع بلیط هواپیما به راحتی دسترسی پیدا خواهید کرد. بنابراین امکان رزرو بلیط هواپیمای ارزان و مناسب به راحتی در دسترس شماست.

اما درباره انواع بلیط هواپیما چه می‌دانید؟ برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما بهتر است کمی درباره انواع بلیط، خصوصیات و ویژگی آنها و خدمات و امکانات آن اطلاع داشته باشید. برای دانستن این مطالب در ادامه با ما باشید.

انواع بلیط هواپیما؛ چارتر و سیستمی

بلیط سیستمی بلیط هایی هستند که در تمام طول سال از قیمت ثابتی برخوردارند و قیمت آن هر ساله توسط سازمان هواپیمایی کشور تعیین و ابلاغ می‌شود. این نوع بلیط ها دارای مزایایی هستند که با انتخاب و رزرو آنها نصیب مسافران می شود.

یکی از بزرگترین مزایای بلیط های سیستمی ، دارا بودن قابلیت کنسلی و استرداد می‌باشد. این بدان معناست که اگر مسافر از پرواز به هر دلیلی منصرف شود، به راحتی می‌تواند بلیط خود را کنسل کرده و مبلغ خود را بازپس بگیرد.

مزیت دیگر این بلیط ها اختلاف قیمت بلیط بزرگسالان و کودکان است. به طور مثال قیمت بلیط هواپیما استانبول، برای کودکان به صورت نیم بها حساب می‌شود. از این نظر برای سفرهای دسته جمعی و خانوادگی خرید بلیط سیستمی ارزانتر و به صرفه تر است.

بلیط چارتری چگونه بلیطی است؟

ویژگی اصلی بلیط های چارتر، نوسانات قیمت آنهاست. ممکن است این بلیط ها در هر لحظه دارای قیمتی متفاوت باشند. بنابراین احتمال این که بتوان بلیط هواپیما را بسیار ارزانتر از سیستمی خریداری کرد، امکانپذیر می‌کند.

?بلیط های چارتر توسط چارتر کننده‌ها از شرکت‌های هواپیمایی پیش خرید می‌شوند. قیمت بلیط چارتری را ، چارتر کننده‌ها تعیین می‌کنند. اگر صندلی‌های هواپیما در طی مدت زمانی که برای فروش در نظر گرفته شده است، به فروش برسند، چارتر کننده اقدام به ارائه تخفیفات ویژه می‌کند. بنابراین می توان در این زمان بلیط هواپیما را با قیمتی استثنایی خریداری کرد.

البته قابل توجه است که قیمت بلیط چارتر به میزان تقاضا بستگی دارد. هرچه مقدار تقاضا بیشتر شود، قیمت بلیط چارتر بالاتر می‌رود. به طور مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد در ایام نوروز بسیار گرانتر از قیمت همان بلیط در روزهای عادی است. از همین رو ارزانترین بلیط هواپیما چارتر را می‌توان در فصول خلوت سال خریداری کرد.

معایب بلیط چارتر چیست؟

یکی از بزرگترین معایب بلیط های چارتر، عدم قابلیت کنسلی و استرداد می‌باشد. یعنی اگر به هردلیلی نتوانید به پرواز خود برسید دیگر امکان لغو و بازپس‌گیری مبلغ بلیط وجود ندارد. البته تحت شرایطی امکان لغو بلیط چارتر وجود دارد ولی به طور کلی قانون این بلیط ها غیر قابل کنسلی بودن است.

یکی دیگر از معایب بلیط های چارتر یکسان بودن نرخ بلیط کودکان و بزرگسالان است. اگر قصد سفر با کودکان را دارید، در خرید بلیط چارتر دقت کنید.

البته کلاس پروازی و نوع هواپیما نیز در قیمت بلیط هواپیما بسیار تاثیر گذار است. در هنگام انتخاب بلیط به این موارد دقت کنید.

برای خرید انواع بلیط هواپیما خارجی و داخلی، تیک بان در کنار شماست. با مراجعه به تیک بان می‌توانید به آسانی بلیط هواپیما را خریداری کنید.

منبع: چالش مسافران، چارتر یا سیستمی؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ