سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى دو گونه است : روزیى که آن را جویى ، و روزیى که تو را جوید و اگر پى آن نروى راه به سوى تو پوید . پس اندوه سال خود را بر اندوه روز خویش منه که روزى هر روز تو را بس است . پس اگر آن سال در شمار عمر تو آید ، خداى بزرگ در فرداى هر روز آنچه قسمت تو فرموده عطا فرماید و اگر آن سال در شمار عمر تو نیست ، پس غم تو بر آنچه از آن تو نیست چیست ؟ و در آنچه روزى توست هیچ خواهنده بر تو پیشى نگیرد ، و هیچ غالبى بر تو چیره نشود ، و آنچه برایت مقدر شده تأخیر نپذیرد . [ این گفتار پیش از این در آنجا که سخن از این باب بود گذشت لیکن در اینجا روشن‏تر و گسترده‏تر است ، بدین رو بر قاعده‏اى که در آغاز کتاب نهادیم آن را از نو آوردیم . ] [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 11:16 صبح

خطوط ریلی ایران از دیرباز تا به امروز همراه و همگام بسیاری از مسافران در سراسر دنیا بوده است. برای این که مسافران مکان های مشخصی را برای سوار شدن و استفاده از قطار را داشته باشند، ایستگاه های راه آهن به وجود آمد.

در ایستگاه های راه آهن خدمات گوناگونی با توجه به فرهنگ ها و نیاز مردم منطقه ارائه می شود. اما در این بین ایستگاه هایی وجود دارند که به خاطر عجیب و غریب بودنشان در دنیا معروف شده اند. تعداد این نوع ایستگاه های راه آهن در جهان به تعداد انگشتان دو دست نمی رسد. برخی از این ایستگاه ها به لحاظ تاریخی و قدمت و برخی نیز به دلایل مختلف معروف شده اند. برای تهیه بلیط قطار این ایستگاه های راه آهن و آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

مونوریل چانگ کینگ

بلا استثنا چین یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. شهر چانگ کینگ هم یکی از شهرهای پرجمعیت کشور چین محسوب می شود. به دلیل جمعیت بسیار ساختمان های انن شهر تعداد کثیری دارند. چانگ کینگ جمعیتی بالغ به 49 میلیون نفر دارد. به همین منظور شهرسازان و معماران این شهر بنای بی نظیری را خلق کرده اند. این بنا به گونه ای است که ریل های راه اهن از میان ساختمانی 19 طبقه رد شده است. رد شدن ایستگاه راه آهن از میان این ساختمان ها زیبایی و هیجان خاصی را برای توریست ها و گردشگران به ارمغان می آورد. تهیه بلیط قطار و استفاده از قطار مونوریل چانگ کینگ می تواند برای بسیاری از توریست ها و گردشگران جذاب باشد.

 

3 ایستگاه راه آهن عجیب و غریب در دنیا?

راه آهن هانوی

راه آهن هانوی یکی دیگر از راه آهن های عجیب و غریب در جهان است که به دلیل عبورش از یک خیابان بسیار تنگ معروف شده است. شرکت های حمل و نقل ریلی نه تنها باید امنیت سرنشینان در قطار را تامین نمایند بلکه باید در فضاهایی امنیت دیگر شهروندان را در نظر بگیرند. در این سیستم راه آهن هیچ گونه تمهیداتی برای ایجاد امنیت در خیابان ها در نظر گرفته نشده است. زمان فعالیت قطار خیابان های شهر به کلی بسته شده و بعد از عبور قطار از وسط شهر دوباره راه اندازی می شوند. نکته جالب در این باره این است که تمامی مردم باید از منطقه دور شوند حتی کسانی که برای خرید به فروشگاه ها مراجعه کرده اند. تصور کنید، خرید بلیط قطار خود را به مقصد یکی از شهرهای ایران انجام داده اید و این قطار از وسط شهر عبور خواهد کرد. چه حسی به شما دست می دهد؟ باید جالب باشد، تجربه این چنین حس هایی در بسیاری از مواقع.

3 ایستگاه راه آهن عجیب و غریب در دنیا?

قطار فرودگاه گیسبورن

این قطار نیز همانند راه آهن هانوی از وسط یک خیابان بسیار شلوغ عبور می کند. شاید برایتان جالب باشد که این خط راه آهن از یک فرودگاه عبور می کند. این فرودگاه در زمینی به مساحت 160 هکتار در شمالی ترین نقطه نیوزیلند ساخته شده است. در این فرودگاه خطوط ریلی نیز وجود دارند که بدون نیاز به اجازه از سازمان هوایی به کار خود می پردازند. نگران نباشید سازمان هوایی در این فرودگاه در بازه زمانی خاص به کارهای خود می پردازد.

 برای اطلاعات بیشتر می توانید به مجله تیک بان به آدرس https://blog.tikban.com مراجعه کنید در این مجله مطالبی در اختیارتان قرار داده خواهد شد که در کمتر سایتی مطالعه کرده اید. سایت تیک بان از سال 1393 فعالیت های مربوط به حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای خود را آغاز کرده است. این سایت فروش دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.

تیک بان ساده ترین سایت خرید بلیط قطار است که در کمترین زمان و بهترین هزینه ممکن در آن بلیط هر مسیری را بخرید و مهم تر از همه پشتیبانی 24 شوید. بلیط ارزان قیمت قطار های داخلی، استرداد سریع بلیط قطار، رزرو سریع بلیط و چک کردن سریع موجودی بلیط قطار از ویژگی تیک بان است. قبل از اینکه قطار سوت بزند بلیط خود را از تیک بان  بخرید. سایت تیک بان یکی از سایت های معتبر و ایمن فروش بلیط قطار در کشور عزیز ایران است.

منبع: 3 ایستگاه راه آهن عجیب و غریب در دنیا



لیست کل یادداشت های این وبلاگ