سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند هنگامی که نمی داند، از فراگرفتن خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 11:14 صبح

دیدن فیلم برای همگی ما در زمینه های مختلف عاطفی، جنگی، عاشقانه، اجتماعی و وسترن می تواند جذاب و لذت بخش باشد. هر انسانی با توجه به نوع دیدگاه خود و علاقه های درونی نوع فیلم را انتخاب می کند. یکی از فیلم هایی که بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته، وسترن است.

 فیلم های وسترن در واقع واقعیت هایی را در زمان های مختلف به نمایش می کشیدند. پایه و اساس برخی از این فیلم ها در ابتدای پیدایش قطار به عنوان وسیله نقلیه است و برخی از فیلم های وسترن راهزنی ها و غارت ها را در ابتدای پیدایش قطار به رخ می کشند. یکی از نگرانی های مسافران هنگام پیدایش این وسیله نقلیه و تهیه بلیط قطار در امان ماندن از راهزن ها بود. ما در این مطلب به مهمترین سرقت های تاریخ در قطار خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

طلاهای نامرئی

یکی از سرقت های مرموز و بزرگ در طول تاریخ، سرقت طلا از قطار لندن به پاریس است. قطار لندن در سال 1855 شمش های طلا را با تدابیر امنیتی به پاریس منتقل می کرد بعد از رسیدن به مقصد گاوصندوق های پلمپ شده را وزن کشی کردند که به شکل عجیبی تفاوت وزن بسیار زیادی به نسبت وزن اولیه در آنها دیده می شد. 

Photo by : Unknown?

Photo by : Unknown

جالب است بدانید، بعد از بررسی توجه شدند که به جای طلا در برخی از قالب ها سرب ریخته شده بود. عاملان این سرقت بعدها دستگیر شدند. این واقعه در ابتدای پیدایش قطار بود. نگران نباشید و با خیالی راحت می توانید در دنیای امروز خرید بلیط قطار خود را انجام دهید و با امن ترین وسیله نقلیه جهان به مسافرت بپردازید.

فیلمی برگرفته از واقعیت

بسیاری از فیلم های وسترن و راهزنی در قطارها را می بینید که دو مرد اسب سوار با پرچم جلوی قطار را می گیرند و مانع از حرکت قطار می شوند. در سال 1899 یک باند راهزنی به اسم وایلد بانچ دست به سرقت یک قطار زدند که به همین شکل رخ داده است. داستان و راهزنی در همین جا به اتمام نمی رسد. باند راهزنی وایلد بانچ ابتدا واگن راننده قطار را تصاحب کردند و سپس خواستار جداسازی تمامی واگن ها از یکدیگر شدند. این گروه تمامی واگن ها را منفجر کردند و با طلاهای به دست آورده پا به فرار گذاشتند.

Photo by : Unknown?

Photo by : Unknown

یک واقعیت است نه فیلم

در بسیاری از فیلم ها مشاهده کرده اید که گروه های مختلف راهزنی به وسیله انسان هایی رهبری می شوند. یکی از این رهبرها که در واقعیت به سرقتی بزرگ دست زده است، جسی جیمز است. این فرد به نحوی در راهزنی و تبهکاری حرفه ای بود که آن را به عنوان یک اسطوره در این زمینه می دانستند. اما ماجرای مشهور شدن جسی جیمز از سرقت یک قطار نشات می گیرد، سرقتی که ارزشی بالغ بر 9 هزار دلار در سال 1873 را با خود به همراه داشت. در این سرقت جسی و دستارانش با لباسهای مبدل و خیالی خطوط ریلی راه آهن را شل کردند و موجب واژگونی قطار شدند و با طلاهای به دست امده پا به فرار گذاشتند. سرقت های بسیار زیادی از قطارها در ابتدای پیدایش قطارها رخ داد که بعدها سوژه فیلم های وسترن شدند. برای اطلاعات بیشتر از این سرقت ها به مجله تیک بان مراجعه کنید. 

سایت تیک بان  یکی از معتبرترین سایت های ارائه کننده  بلیط قطار است که با خیالی آسوده می توانید خرید و رزرو بلیط قطار خود را به وسیله آن انجام دهید. به علت یک سری از پارامترهای خرید بلیط قطار کمی پیچیده تر از خرید بلیط های دیگر می باشد. قطار وسیله نقلیه ای امن و دارای مزیت های فراوان برای مسافران است.

منبع: سرقت های مرموز از قطار در طول تاریخ



لیست کل یادداشت های این وبلاگ