سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای انس! بر شمار دوستان بیفزا، که آنان شفیع یکدیگرند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 11:11 صبح

در بسیاری از کشورها هزاران کیلومتر راه آهن کشیده شده است و میلیونها مسافر از طریق آن جابجا شده است. اما طولانی ترین خطوط ریلی در دنیا متعلق به کدام کشورهاست؟ اگر به دانستن این مطلب علاقه دارید با ما همراه شوید.

آیا تا به حال با قطار سفر کرده اید؟ قطارها در تمام دنیا یکی از محبوبترین وسایل نقلیه عمومی هستند که مورد توجه و استقبال تعداد زیادی از مسافران قرار می گیرند. برای این که قطارها در تمامی مسیرها بتوانند اقدام به ارائه بلیط قطار نمایند، نیازمند وجود زیرساخت هایی هستند و یکی از مهمترین زیر ساخت ها، خطوط ریلی می باشند.

در بسیاری از کشورها هزاران کیلومتر راه آهن کشیده شده است و میلیونها مسافر از طریق آن جابجا شده است. اما طولانی ترین خطوط ریلی در دنیا متعلق به کدام کشورهاست؟

خطوط راه آهن ایالات متحده آمریکا

رتبه اول طولانی ترین خطوط ریلی متعلق به کشور آمریکا با 250 هزار کیلومتر طول می باشد. به طور کلی در آمریکا بیشترین خطوط ریلی به قطارهای باری اختصاص دارد. شبکه ریلی این کشور دارای 538 راه آهن می باشد که توسط شرکت یونیون پاسیفیک ریل و BNSF اداره می شوند. خطوط ریلی مسافربری آمریکا دارای 30 مسیر و 500 مقصد می باشد که 46 ایالت آن را تحت پوشش قرار می دهد.

با این که خطوط ریلی آمریکا تمامی مسیرها را پوشش دهی می کند همچنان در حال ساخت و گسترش مسیرهای ریلی می باشد.

خطوط راه آهن چین

در کشور چین شبکه ریلی در حدود 100 هزار کیلومتر طول دارد و دومین خط ریلی بزرگ دنیا می باشد. خطوط ریلی چین توسط دولت اداره می شود. فقط در طی یکسال تعداد دو میلیارد مسافر توسط این خطوط جابجا می شوند. از صد هزار کیلومتر خط راه آهن چین، 10 هزار کیلومتر آن خطوط ریلی پرسرعت می باشد. این کشور در نظر دارد خطوط ریلی خود را تا حدود 270 هزار کیلومتر توسعه دهد.

خطوط راه آهن روسیه

سومین کشوری که خطوط ریلی بزرگ دنیا را از آن خود کرده است، روسیه است. 85 هزار و 500 کیلومتر طول خطوط راه آهن روسیه در انحصار شرکت  Russian Railways طمی باشد. شبکه ریلی روسیه با 12 خط اصلی بسیاری از خطوط راه آهن را به کشورهای لهستان، آلمان، فرانسه، فنلاند، مغولستان و کره شمالی، چین متصل می کند. در طی سال 2013 یک میلیارد مسافر توسط خطوط راه آهن روسیه جابجا شده و به مقصد رسیده اند.

خطوط راه آهن هند

هندوستان چهارمین خط ریلی در جهان می باشد. خطوط ریلی هند نیز در انحصار دولت می باشد و یک مسیر 65 هزار کیلومتری را به جابجایی مسافران توسط قطار اختصاص داده است.

طبق آمار در کشور هند فقط در طی سال 2013 ، تعداد 8 میلیارد مسافر جابجا شده است. شبکه ریلی در این کشور به 17 منطقه تقسیم شده و روزانه بیش از 19 هزار قطار در حال فعالیت و تردد می باشند.

شصبشث?

خطوط راه آهن کانادا

48 هزار کیلومتر شبکه ریلی کانادا ، این کشور را به عنوان پنجمین خطوط ریلی طولانی دنیا معرفی کرده است.

دو اپراتور ریلی در کانادا در حال خدمت رسانی به مسافران می باشند. خط ریلی ملی کانادا و خط ریلی کانادا-پاسیفیک دو شرکت فعال در این زمینه هستند .

در کانادا شرکت های کوچک دیگری نیز در حال فعالیت و خدمات رسانی به مسافران می باشند که دسترسی مسافران را به مناطق بین شهری و روستایی برقرار می کند.

بر طبق آمار بیش از 84 درصد کل خطوط ریلی به 30 کشور تعلق دارد . البته از این مقدار 31 درصد متعلق به دو کشور آمریکا و روسیه است. شایان ذکر است که نیمی از خطوط ریلی دنیا مختص به 6 کشور آمریکا، روسیه، چین، هند، کانادا و آلمان می باشد.

در کشور ما نیز خطوط ریلی در حال گسترش و توسعه می باشند. به طوری که ایران با دارا بودن 13 هزار کیلومتر خط راه آهن در رتبه بیست و یکم جهان از حیث طولانی بودن خطوط ریلی قرار دارد.

در ایران می توان با خرید بلیط قطار به مسیرهای زیادی دسترسی داشت و از سفری ارزان و ایمن برخوردار شد. برای خرید و رزرو بلیط قطار یکی از بهترین روش ها، مراجعه به وب سایت گردشگری تیک بان می باشد. تیک بان انواع بلیط قطار داخلی و خارجی را برای رفاه مسافران ارائه می کند و خاطره ای به یاد ماندنی را برای آنها رقم می زند. قیمت بلیط قطار در تیک بان به آدرس tikban.com  یکی از ارزانترین و اقتصادی ترین بلیط ها می باشد و برای سفری ارزان به صرفه ترین است.

تیک بان ساده ترین سایت فروش بلیط قطار است که در کمترین زمان و بهترین هزینه ممکن در آن بلیط هر مسیری را بخرید و مهم تر از همه پشتیبانی 24 شوید. بلیط ارزان قیمت قطار های داخلی، استرداد سریع بلیط قطار، رزرو سریع بلیط و چک کردن سریع موجودی بلیط قطار از ویژگی تیک بان است. قبل از اینکه قطار سوت بزند بلیط خود را از تیک بان بخرید.

منبع: طولانی ترین خطوط ریلی دنیا + جایگاه ایران



لیست کل یادداشت های این وبلاگ