سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رسول خدا فرمود : «نزد خداوند، هیچ چیز دشمن تر از خانه ای که بر اثرطلاق ویران شود، نیست» . سپس امام صادق علیه السلام فرمود:«خداوند ـ عزّوجلّ ـ، به سبب دشمنی ای که با جدایی داشت، درباره طلاق تأکید ورزید و سخن را در آن باب، بارها بازگفت. [صفوان بن مهران ـ از امام صادق علیه السلام نقل می کند ـ]
 
سه شنبه 97 فروردین 14 , ساعت 5:26 عصر

امکانات هواپیمایی قطر توانسته در بخش های پشتیبانی، فرودگاه، تعطیلات شرکت، محتوای رسانه ای، فروشگاه و بخش باربری توانسته جایگاه قابل قبولی در ارائه امکانات هواپیمایی قطر به خود اختصاص بدهد.

شرکت هواپیمایی قطر امروزه به حداقل 125 مقصد دنیا پرواز مسافری-باری داشته و دارای بیش از 17 هزار نیروی انسانی به صورت مستقیم است که البته برای بیش از 13 هزارنفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی نموده است.

مدیر اجرایی این شرکت «اکبر الباکر» است که از سال 1996 در این سمت مشغول به کار بوده و قطرایرویز را به عنوان یکی از معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان مطرح نموده است. وی همچنین عضو بورد اجرایی فرودگاه هیتروی لندن نیز است.

دولت قطر در سال 2013 این شرکت را خریداری کرده و در ماه می 2014 کنترل کامل آن را به‌دست گرفت اگرچه بخشی از سهام آن همچنان در اختیار شرکای تجاری دیگر است.

شرکت هواپیمایی Qatar Airways دارای چندین بخش کوچک و بزرگ است که شامل بخش پشتیبانی، فرودگاه بین‌المللی دوحه، بخش تعطیلات شرکت (مخصوص سفرهای اوقات تعطیل سال)، بخش محتوای رسانه‌ای، فروشگاه معاف از مالیات و دیگر بخش‌های مرتبط است.

بخش باربری این شرکت نیز بسیار بزرگ و گسترده بوده و در عرصه حمل محموله‌های بازی در خاورمیانه نقش پر رنگی دارد. استفاده از بوئینگ 777F با قابلیت حمل 750 تن از ویژگی‌های این بخش است.

مقاصد هواپیمایی قطر

قطر از معدود شرکت‌های هوایی است که به طور مداوم به هر پنج قاره دنیا پرواز دارد. پروازهای شرکت هواپیمایی قطر، از ایران به مقصد دوحه به صورت مستقیم و برای دیگر مقصدهای پروازی به صورت غیرمستقیم از دوحه است.

پروازهای قاره آفریقا

الجزایر، تونس، مراکش، نیجریه، سودان، اریتره، جیبوتی، اتیوپی، اوگاندا، کنیا، رواندا، تانزانیا، موزامبیک و آفریقای جنوبی

پروازهای آسیا و اقیانوسیه

استرالیا، اندونزی، سنگاپور، مالزی، ویتنام، مالدیو، تایلند، میانمار، بنگلادش، فیلیپین، ژاپن، کره جنوبی، چین، نپال، هندوستان، سرلانکا، پاکستان و آذربایجان

پروازهای قاره اروپا

ترکیه، قبرس، یونان، ایتالیا، گرجستان، اسپانیا، سوئیس، اتریش، کرواسی، مجارستان، بلغارستان، رومانی، لهستان، آلمان، هلند، بلژیک، فرانسه، بریتانیا، دانمارک، سوئد و نروژ، روسیه

پروازهای خاورمیانه

عراق، کویت، بحرین، عربستان، لبنان ، اردن، یمن، امان، امارات، مصر، دوحه، برزیل، آرژانتین، ایالات متحده آمریکا و کانادا

اطلاعات پروازی هواپیمایی قطر در ایران

پروازهای هواپیمایی قطر در ایران شامل 24 پرواز هفتگی به دوحه است که بیش از صد مقصد در سراسر دنیا متصل می‌شود.

روزانه دو پرواز از تهران

شش پرواز در هفته از مشهد

چهار پرواز در هفته از شیراز

باشگاه امتیازدهی هواپیمایی قطر

برنامه مخصوص مشتریان همیشگی شرکت هواپیمایی قطر شامل: حمل بار اضافه، اولویت در رزرو و دسترسی به سالن‌های ویژه استراحت در فرودگاه‌های سراسر دنیا هستند.

مسافرین می‌توانند با پرواز با خطوط هوایی قطر و شرکای ما، مسافت (مایل) پروازی رایگان کسب نموده و از خدمات هر کدام از هتل‌ها، مؤسسات کرایه اتومبیل و شرکای مسافرتی ما استفاده کنند.

مسافرین با استفاده از Qmiles، میزان مسافت (مایل) پروازی رایگان خود را دو برابر می‌کنند که برنامه مخصوص مشتریان همیشگی، تجار و یا موسسات آنهاست.

جوایز مسافت (مایل) پروازی، شامل پروازهای رایگان، استفاده از کلاس‌های پروازی بالاتر، و استرداد مبالغ با توجه به قوانین تغییر و کنسلی بلیط با شرایط بهتر است.

انواع کلاس های پروازی در هواپیمایی قطر

کلاس‌های پروازی این هواپیمایی به سه کلاس بیزینس، اکونومی و فرست کلاس تقسیم می‌شود. در فرست کلاس، صندلی‌ها مجهز به ماساژور، سیستم حرارتی و خنک‌کننده، تلویزیون، حمام، تختخواب و در بعضی موارد اتاق خصوصی هستند. کلاس تجاری هواپیمایی قطر صندلی‌هایی دارد که هرکدام می‌توانند با داشتن قابلیت خم شدگی 180 درجه، به یک تختخواب راحت تبدیل شوند. از آن‌جایی که استانداردهای قطر در کلاس تجاری نسبت به سایر هوایپمایی‌ها سطح بالاتری دارد، قیمت بلیط هواپیما پروازهای کلاس تجاری قطر نسبت به سایر هواپیمایی‌ها به صرفه‌تر است. در نهایت، در کلاس اکونومی این هواپیمایی، برای هر صندلی یک صفحه نمایش مخصوص در نظر گرفته‌اند که مسافران می‌توانند در آن‌ها برنامه‌های مختلف را تماشا کنند.

درجه یک؛ فرست کلاس

کابین‌های درجه یک قطرایرویز حدود دو متر فضا برای هر مسافر داشته و صندلی‌های آن امکان تبدیل شدن به تخت را دارند. صندلی‌های این کابین دارای سیستم ماساژ هستند و مسافران می‌توانند از سیستم مالتی‌مدیای تعبیه شده در این کابین استفاده نمایند. به علت تصمیمات که قطرایرویز قصد انجام آنها را دارد، مشخصات این نوع کابین برای هواپیماهای مختلف این شرکت، ممکن است متفاوت باشد. اما به هر حال آسایش و راحتی مورد انتظار شما از پرواز با کابین فرست کلاس را برآورده خواهد کرد.

تجاری؛ بیزینس کلاس

بعد از کابین فرست کلاس، راحت‌ترین کابین قطر بیزینس کلاس نام دارد. امکانات هواپیمایی قطر در نوع کابین نیز در هواپیماهای مختلف این شرکت و مقاصد مختلف، دارای مشخصات متنوعی هستند. اما معمولا تمامی آنها دارای فضای باز و صندلی‌های تخت‌شو مجهز به ماساژور اند. اغلب صندلی‌های این بخش 55 سانتی‌متر عرض داشته و به هنگام تخت‌شو کمی عریض‌تر می‌شوند.

اقتصادی؛ اکونومی کلاس

ارزان‌ترین صندلی‌های هواپیمایی‌ها هستند که برای مسیرهای کوتاه توصیه می‌شوند اگرچه صندلی‌های اکونومی هواپیمای قطر در سال‌های 2009 و 2010 به عنوان بهترین صندلی از این نوع شناخته شدند. امکانات هواپیمایی قطر در بخش اکونومی، بسته به نوع هواپیما می‌تواند دارای امکاناتی چون مانیتور (مستقر روی صندلی روبرویی) و شارژر یو اس بی باشند.

قابلیت خرید بلیط هواپیما یکی از اصلی ترین خدماتی است که شرکت های هواپیمایی و آژانس های فروش [بلیط خارجی] و بلیط پرواز خارجی به صورت اینترنتی به مسافران ارائه می دهند. با این روش مسافران برای خرید بلیط چارتر راحتی بیشتری خواهند داشت چون تهیه بلیط ارزان هواپیما را میسر خواهد کرد. دل سفر لیست قیمت بلیط هواپیما را به شما عرضه می کند.

برای سفری راحت  نیاز دارید بلیط هواپیما را هم سریعتر خریداری کنید, تا لذت یک سفر شیرین برای همیشه در خاطرتان بماند. خرید بلیط خارجی با بهترین قیمت بلیط هواپیما دل مشغولی بیشتر مسافرانی است که طرفدار سفر تهیه بلیط پرواز خارجی با هواپیما هستند. برای اینکه بتوانید این دلمشغولی را برطرف کنید و با خیال آسوده فقط به فکر بستن کوله بار سفرتان باشید, ما به شما خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان و بلیط هواپیما چارتر را پیشنهاد می کنیم.
رزرو بلیط خارجی             فروش بلیط چارتر                                        تهیه بلیط پرواز خارجی                                      بلیط هواپیما ارزان از کجا بخریم؟                                      قیمت بلیط هواپیما ایران ایر

بار قابل حمل مجاز برای مسافران هواپیمایی قطر

میزان بار مجاز برای حمل بسته به نوع کابین (فرست کلاس، بیزینس کلاس و یا اکونومی کلاس) است. همچنین مبدا و مقصد سفر نیز در میزان بار مجاز موثر است. بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط درباره رفرنس بلیط هواپیما چیست اطلاعات مفیدی به دست بیاورید و نسبت به شرایط دقیق میزان بار مجاز برای بلیط مورد نظر اطلاع یابید.

بار مجاز چمدان هواپیمایی قطر

با توجه به شرایط مختلف برای مقاصد مختلف سفر، در قسمت زیر ابتدا میزان بار مجاز هواپیمایی قطر برای مبدا‌ و مقاصد خاص ذکر شده و پس از آن میزان بار مجاز برای سایر مقاصد آمده است.

توجه داشته باشید که منظور از حداکثر ابعاد حاصل جمع طول، عرض و ارتفاع چمدان است. همینطور وزن هیچ کیفی نباید از 32 کیلوگرم بیشتر باشد.

در سفر به برزیل همه صندلی‌ها:‌ دو چمدان با حداکثر وزن 32 کیلوگرم برای هر کدام و حداکثر ابعاد 158 سانتیمتر.

در سفر بین آرژانتین و برزیل همه صندلی‌ها: دو چمدان با حداکثر وزن 23 کیلوگرم و حداکثر ابعاد 158 سانتیمتر.

در سفر به کانادا، آمریکا و آرژانتین صندلی‌های بیزینس کلاس و فرست‌کلاس: دو عدد کیف یا چمدان که وزن هرکدام از 32 کیلوگرم تجاوز نکند و ابعادی بیشتر از 158 سانتیمتر نداشته باشند.

صندلی‌های اکونومی کلاس: دو چمدان با حداکثر وزن 23 کیلوگرم و حداکثر اندازه 158 سانتیمتر.

در سفر به بقیه نقاط جهان

فرست کلاس: 50 کیلوگرم با حداکثر ابعاد 406 سانتیمتر

بیزینس کلاس: 40 کیلوگرم با حداکثر ابعاد 406 سانتیمتر

اکونومی کلاس: 30 کیلوگرم با حداکثر ابعاد 406 سانتیمتر

بار مجاز کیف دستی

در مورد کیف یا چمدان‌های همراه که به قسمت مسافر برده می‌شوند نیز توجه داشته باشید که میزان بار مجاز آن در حال حاضر (آذر 93) به صورت زیر است:

فرست کلاس: دو کیف با وزن کلی کمتر از 15 کیلوگرم.

بیزینس کلاس: دو کیف با وزن کلی 15 کیلوگرم.

اکونومی کلاس: یک کیف با وزن حداکثر 7 کیلوگرم.

حداکثر سایز ساک کابین نیز باید 25×37×50 باشد.

ناوگان هواپیمایی قطر

در حال حاضر امکانات هواپیمایی قطر در مورد ناوگان هوایی خود، 130 فروند هواپیمای جت مسافربری و 55 فروند هواپیمای باری است که با قراردادهای جدید به زودی بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

قابلیت خرید بلیط هواپیما یکی از اصلی ترین خدماتی است که شرکت های هواپیمایی و آژانس های فروش [بلیط خارجی] و بلیط پرواز خارجی به صورت اینترنتی به مسافران ارائه می دهند. با این روش مسافران برای خرید بلیط چارتر راحتی بیشتری خواهند داشت چون تهیه بلیط ارزان هواپیما را میسر خواهد کرد. دل سفرلیست قیمت بلیط هواپیما را به شما عرضه می کند.

برای سفری راحت  نیاز دارید بلیط هواپیما را هم سریعتر خریداری کنید, تا لذت یک سفر شیرین برای همیشه در خاطرتان بماند. خرید بلیط خارجی با بهترین قیمت بلیط هواپیما دل مشغولی بیشتر مسافرانی است که طرفدار سفر تهیه بلیط پرواز خارجی با هواپیما هستند. برای اینکه بتوانید این دلمشغولی را برطرف کنید و با خیال آسوده فقط به فکر بستن کوله بار سفرتان باشید, ما به شما خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان و بلیط هواپیما چارتر را پیشنهاد می کنیم.
رزرو بلیط خارجی             فروش بلیط چارتر                                        تهیه بلیط پرواز خارجی                                      بلیط هواپیما ارزان از کجا بخریم؟                                      قیمت بلیط هواپیما ایران ایر

شما در مجموعه خرید بلیط می توانید از تمامی ایرلاین های موجود در شبکه هوایی داخلی و خارجی اطلاع حاصل کنید و بهترین بلیط را با توجه به بودجه و شرایط خود تهیه و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ