سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسانی را که به آنها دانش می آموزید، بزرگ شمارید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 11:17 صبح

هنگامی که تصمیم به سفر می گیریم با چالش انتخاب مواجه می شویم. از انتخاب مقصد سفر گرفته تا انتخاب وسیله نقلیه و هتل. در این بین یکی از موضوعاتی که بیشتر ما را به چالش می کشد، انتخاب وسیله نقلیه است. وسیله نقلیه ای که هم ایمن باشد، هم راحت و سریع؛ درضمن از قیمت مناسب و به صرفه ای نیز برخوردار باشد. مهمترین مبحث در انتخاب وسیله نقلیه اصلح، مبحث ایمنی است. این که کدام وسیله نقلیه از امنیت بالاتری برخوردار است برای همه مسافران موضوع قابل توجهی است.

از آنجایی که خرید بلیط هواپیما برای خیلی از مسافران مهم است، در این مقاله به بررسی ایمنی هواپیما  می پردازیم.

در نگاه اول به اخبار و اطلاعات متوجه می‌شویم که حوادث هوایی به علت حساسیت ویژه آن از بازتاب خبری بالایی برخوردار است. اما اگر همین اخبار و اطلاعات را به خوبی بررسی کنید، متوجه می‌شوید میزان مرگ و میر در حوادث هوایی در مقایسه با حوادث جاده ای بسیار ناچیز و کم است.

فیلم‌های زیادی درباره سقوط هواپیما دیده‌اید. همانطور که می‌دانید این فیلم هستند، اجازه ندهید سینما شما را متقاعد کند که پرواز ناامن است. واقعیت این است که سفر هوایی بسیار ایمن تر و کارآمدتر از هر روش حمل و نقل دیگر روی کره زمین است.

برای بررسی دقیق این قضیه، بهتر است به آمار سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یا همان (   IATA) مراجعه کنید. این سازمان هرساله آمار حوادث هوایی را با جزییات آن منتشر می کند. با کمی جستجو در این صنعت به خوبی در می یابیم که سفرهای هوایی در زمره یکی از ایمن ترین سفرها می باشند.

بر طبق آمار در سال 2016 ، 325 نفر در 19 سقوط هواپیما در سراسر جهان جان باختند. در نگاه اول ، این آمار نگران کننده به نظر می‌رسد. اما وقتی در نظر بگیرید که بیش از 3.5 میلیارد نفر مسافر هوایی وجود دارند، در می‌یابید که خطر بسیار حداقل است.

هواپیما ممکن است از ارتفاع سقوط کند و یا در هنگام فرود روی باند دچار سانحه شود اما دلیلی برای آسیب حتمی مسافران وجود ندارد. شانس زنده ماندن در سوانح هوایی چیزی بالاتر از 95 درصد است.

اگر بخواهیم آمار حوادث هوایی را با حوادث جاده ای مقایسه کنیم، شاید دیگر هیچگاه جرات نکنیم با اتومبیل به سفر برویم.

از هر 11 میلیون نفر فقط یک نفر در طول زندگی خود در یک سانحه هواپیما قرار می گیرد. کشته شدن در تصادف هواپیما بسیار کمتر از دیگر حوادث احتمالی می باشد. .

به عبارت دیگر ، احتمال این که شما درگیر سقوط هواپیما شوید بسیار کم است و اگر باشید، شانس بقا شما بسیار خوب است. این دقیقاً همان چیزی است که آمار و اطلاعات نشان می دهند. یا باید به اعداد اعتماد کنید یا به فیلمهای سینمایی اما به نظر می رسد گزینه اول عاقلانه تر و مطمئن تر است.

?

5 دلیل که ثابت می کند هواپیماها بسیار ایمن هستند

داده ها به وضوح نشان می دهد که سفر هواپیمایی ایمن است. برخی از مهمترین دلایل ایمن بودن هواپیماها را بررسی کنیم:

1. محافظت از سیستم های بحرانی پرواز

هر روز بیش از 100،000 پرواز تجاری انجام می‌شود. این بدان معنی است که هواپیماها بطور منظم در محدوده تغییرات فشار، رطوبت، خطرات محیطی و حتی میدان‌های الکترومغناطیسی قرار می‌گیرند. علی رغم فراوانی شرایط بد پروازی و سایر عوامل غیرقابل کنترل در آسمان ، سفرهای هوایی ایمن است.

علت آن است که سیستم‌های مهم پرواز در هواپیماها مانند موتور الکترونیکی و کنترل پرواز در برابر صاعقه و فشار شدید محافظت می‌شوند.

2. فناوری کنترل ترافیک هوایی پیشرفته

حتی در خارج از هواپیما، فن آوری‌ها و مکانیسم‌های جدیدی وجود دارد که سفر هوایی را برای خلبانان و مسافران به طور یکسان ایمن می‌کند. در حالی که کنترل ترافیک هوایی همیشه در هدایت هواپیماها نقش داشته‌اند، پیشرفت‌های فناوری کنترل بیشتری به اتفاقات اطراف خواهند داشت.

3- خدمات ایمنی بالاتر (‌Crashworthiness‌)

در صنعت هوایی روز به روز بر ایمنی تجهیزات هواپیما افزوده می شود. کمربندهای ایمنی و صندلی‌های هواپیما ایمن‌تر از گذشته شده‌اند، ایده‌هایی مانند ماسک های اکسیژن، فرار اضطراری‌، قایق‌های بادی و سایر پیشرفت‌ها همه با هم ترکیب می‌شوند تا زنده ماندن را در حوادث هوایی محتمل‌تر نماید.

4. آموزش حرفه‌ای و به روز خلبان‌ها

خلبانان طی دوره های مختلف تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند و از قوانین جدید پروازی مطلع می‌شوند.

5. راهکارهای ایمنی بیشتر

در سال‌های اخیر صنایع هواپیمایی تمام تلاش خود را بر ایمنی بیشتر متمرکز کرده‌اند. با ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه سعی در کم شدن حوادث و سوانح هوایی شده است.

در همین راستا انتخاب ایرلاین مناسب نیز تاثیرگذار خواهد بود. برای انتخاب بهترین ایرلاین ها و لذت بردن از سفری ایمن و راحت، وب سایت بلیط هواپیما تیک‌بان  https://tikban.com در خدمت شماست.

فروش و ارائه بلیط هواپیما خارجی و داخلی، اطلاع از انواع قیمت بلیط هواپیما، ارائه بلیط ارزان برای مسیر های مختلف از دهها خدمات این سایت است.  تیک بان با همکاری بیش از 900 ایرلاین داخلی و خارجی معتبر، برای سفر هوایی لذت بخش در کنار شماست. به منظور خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌توان از روش ذکر شده استفاده کرد. نخست وارد سایت تیک بان شوید و از قسمت سربرگ گزینه بلیط هواپیما را کلیک کنید. سپس اطلاعات در خواستی را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل مبدا، مقصد و تاریخ می‌باشد. با پر کردن این قسمت وارد صفحه جدیدی می شوید که لیستی از انواع بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر شما نمایش داده می شود. با توجه به فیلترها در سمت راست صفحه نمایش، فیلترهایی شامل نرخ های لحظه ای، نرخ های ویژه، فرودگاه ها، ایرلاین‌ها، ساعت حرکت، ساعت فرود و قیمت وجود دارد. این فیلترها کاربران را برای جستجوی راحت تر در صفحه رزرو همراهی می‌نمایند. پس از طی کردن مراحل خرید بلیط پروازهای داخلی و خارجی به طور صحیح، باید هزینه بلیط انتخابی به وسیله کارت بانکی عضو شتاب پرداخت شود. سایت تیک بان به عنوان یکی از معتبرترین سایت های خرید اینترنتی بلیط هواپیما، با گردآوری تیم پشتیبانی متخصص و کارآمد آماده ارائه خدمات 24 ساعته و آنلاین به مشتریان خطوط هوایی می‌باشد.

منبع: آیا هواپیماها برای سفر ایمن هستند؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ