سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص دیندار، ... حسادت را رها کرده است .در نتیجه، دوستی پدیدار شده است . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 11:8 صبح

به گزارش جهان نیوز، هزینه های بسیار زیادی در سال های اخیر خرج خرید هواپیماهای مختلف در ایران شده است. در همین راستا توجه به خطوط ریلی در دستور کار دولت وقت قرار داده شد.

خطوط های ریلی به نسبت هواپیماها از امنیت بیشتر و هزینه کمتری برخوردار هستند. هزینه های بسیار پایین برایا یجاد زیرساخت هایی مدون و مناسب دولت را مجاب به گسترش خطوط ریلی در ایران کرده است.

 گسترش خطوط ریلی با توجه به گستردگی کشور می تواند بهترین گزینه برای کاهش هزینه های دولت و مردم باشد. فراهم کردن بلیط قطار بالطبع هزینه های کمتری را برای مسافران در بر خواهد داشت.

 یکی از موضوعاتی که می توان با توجه به آن قطارها را انتخاب کرد، هزینه های مربوط به زیرساخت و نقل مکان مسافر است. دلایل برتری فراوانی وجود دارد که اثبات کند قطار بسیار بهتر از هواپیما است. برای یافتن دلایل برتری قطار بر هواپیما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تحرک فضایی بیشتر
یکی از دلایلی محکم توسعه خطوط ریل در ایران پراکندگی شهرها و اقلیم آب و هوایی مختلف در بخش های گوناگون است. توسعه خطوط ریلی باعث گسترش شهرهای مختلف می شود و از تمرکزگرایی های مراکز شهر کم خواهد کرد. از این رو قطارهای باعث تحرک فضایی و رونق اقتصادی در بخش های متنوع خواهد شد. این کار باعث می شود تا میزان گردش مالی کشور به درستی در بین اقشار مختلف پخش شود. رزرو بلیط قطار در این بین می تواند نقش به سزایی را ایفا نماید.

?


گسترش رونق اقتصادی
حال که صحبت از رونق اقتصادی به میان آمد، بد نیست به کشورهای پیشرفته در حوزه های مختلف نیم نگاهی بیندازید. بسیاری از شهرهای رو به زوال در مناطق مختلف جهانی با رونق خطوط ریلی به نقاطی پیشرفته مبدل شدند.
 این امر که در قرن نوزدهم در بین بیشتر کشورهای جهان سوم صورت گرفت باعث شد تا شهرهای مرزی از رکود اقتصاد خارج شوند و روی به تولید و عرضه کالاهای جدید بیاورند. گسترش خطوط ریلی می تواند رگه های اصلی شهر ار به کارآفرینی تشویق نماید.

کارآفرینی امری است که در سالیان اخیر بسیار زیاد از سوی سران بالای کشور به آن پرداخته شده است. در ضمن ساخت خطوط ریلی و ایجاد این گونه زیر ساخت ها می تواند به خودی خود باعث اشتغال زایی افراد زیادی شود. در ثانی خرید بلیط قطار در بازه های زمانی مختلف مستلزم حضور افرادی کارآمد بر روی کار خواهد بود که همین امر هم موجب اشتغال زایی می شود.

?


صرفه جویی در مصرف سوخت
یکی از بزرگترین مشکلات جهان امروز که افراد زیادی با آن دست وپنجه نرم میکنند، هزینه های سوختی است. با نگاهی به هزینه های سوخت در ایران متوجه خواهید شد که چه هزینه های گزافی از این باب پرداخت می شود. با گسترش خطوط ریلی هزینه های سوختی در سراسر کشور کاهش یافته و آلودگی هوای کمتری را در شهرهای گوناگون مشاهده خواهیم کرد.

قطار وسیله ای مناسب برای تمام عموم
با نیم نگاهی به درصد مسافران استفاده کننده از قطار به عنوان وسیله نقلیه به این نتیجه پی خواهید برد که قطار بیشتر از هواپیما مسافران را جا به جا می نماید. این جابجایی از لحاظ تعداد نفرات با هزینه اندک می تواند یکی از مهمترین عوامل در گسترش خطوط ریلی باشد.

 در ضمن جابجایی مسافر توسط قطار می تواند 17 برابر اتوبوس و 3 برابر هواپیما باشد. دلایل بسیار زیاد دیگری وجود دارد که برتری قطار به هواپیما را به صورت واضح و مبرهن بیان می کند برای آشنایی بیشتر با این دلایل می توانید به مجله تیک بان مراجعه کنید. سایت تیک بان از معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار در کشور عزیز ایران به شمار می رود.

منبع: دلایل برتری قطار بر هواپیما چیست؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ