سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... قلبم را از وحشت آفریدگانِ بدت بپوشان، و انس به خود و دوستان و فرمانبرانترا به من ببخش . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
یکشنبه 98 آذر 17 , ساعت 11:18 صبح

هواپیما یکی از وسیله های نقلیه ای است که تمامی چارچوب های یک وسیله نقلیه را دارد. سرعت، امنیت و امکانات سه مقوله ای هستند که در هواپیما وجود دارد. کسانی که از این وسیله نقلیه برای سفر استفاده می کنند سوالاتی را همواره در ذهن خود گنجانده اند که علاقه بسیاری به پی بردن جواب آن دارند. در این مطلب سوالاتی را عنوان خواهیم کرد که شاید یکی از سوالات ذهنی شما در سفر با هواپیما باشد. اگر مایلید تا سوالات و پاسخ آنها را بدانید با ما همراه شوید.

چرا موقع فرود چراغ ها کم نور می شوند؟

یکی از کارهایی که ذهن هر فرد را در سفر با هواپیما می تواند درگیر کند، کم شدن نور فضای داخلی هواپیما در هنگام نشستن ها در شب است. به راستی چه دلیلی در این نوع رفتار نهفته است؟ این عمل که توسط مهمانداران انجام می شود دلیلی کاملا روانی دارد. مهمترین دلیل این حرکت سازگاری ذهن انسان برای فرود است. یکی دیگر از دلایل روانشناسی آن یاری رساندن و عادت کردن چشم به فضای تاریک است تا در مواقع اضطراری مسافر بتواند بهترین و مناسب ترین تصمیم را بگیرد. سوالات بسیار زیادی در تهیه بلیط هواپیما ممکن است به ذهن انسان ها خطور کند در ادامه مطلب به چند سوال دیگر جواب خواهیم داد.

هازارد 10 روز خانه نشین شد?

نقطه امن هواپیما کجاست؟

اگر نیم نگاهی به حوادث هوایی بیاندازید متوجه خواهید شد که قسمت میانی هواپیما در این مواقع کمترین آسیب را به خود دیده است. این امر یک نظر با توجه به تحقیقات است اما سازمان بین المللی هوانوردی به این موارد اعتقادی نداشته و هیچ صندلی ایمنی را در این مواقع توصیه نمی نماید. در هنگام رزرو بلیط هواپیما به دنبال نقطه امن نباشید.

مهمانداران در پروازهای طولانی کجا استراحت می کنند؟

یکی دیگر از سوالاتی که ذهن انسان را در پروازهای طولانی به خود درگیر می کند این است که مهمانداران در پروازهای بیش از چند ساعت در کجا به استراحت می پردازند. در برخی از هواپیماها مانند بوئینگ و لاینز به مهمانداران تخت های کوچکی تعلق می گیرد تا بتوانند خستگی های خود را در آنجا به در کنند. بر بعضی از هواپیما ها نیز جایگاهی کوچک برای استراحت مهمانداران در نظر گرفته شده است.

هازارد 10 روز خانه نشین شد?

هواپیما برای پرواز به چند موتور احتیاج دارد؟

هر هواپیما دارای دو موتور فعال است که بسیاری از مسافران در این فکرند که اگر یکی از موتورها از کار بیفتد، این وسیله نقلیه سقوط خواهد کرد. اما جالب است بدانی که هواپیماها با یک موتور هم می توانند به پرواز خود بپردازند. حتی اگر یکی از موتورهای هواپیما از کار بیفتد، موتور دیگر سوخت کمتری را برای رسیدن به مقصد صرف می نماید. حال فرض کنید در مسیرهای طولانی یکی از موتور هواپیما ها دیگر کار نکنند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هواپیماها 330 دقیقه می توانند با یک موتور به پرواز خود ادامه دهند. سوالات بسیار زیادی ذهن افراد را در سفر و هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی درگیر می کند. اگر مایلید تا با سوالات جذاب بیشتری از  هواپیما آشنا شوید به سایت تیک بان مراجعه کنید.

سایت تیک بان یکی از معتبرترین و ایمن ترین سایت های فروش بلیط هواپیما در سراسر ایران می باشد. تیک بان با بیش از 900 ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ می باشد. این سایت دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ