سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست یادشمن دارد می بخشد؛ ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 98 آذر 17 , ساعت 11:17 صبح

لذت های سفر با هواپیما را هیچ انسانی نمی تواند انکار کند. پرواز بر فراز آسمان ها و بالاتر از ابرها، برخاستن از زمین بدون بال و با خیالی راحت و آسوده، نظاره بر شهرهایی که خانه هایشان به اندازه نقطه ای کوچک شده اند و درک این که جهان به چه اندازه کوچک است وقتی زیر پاهای انسان قرار می گیرد. تمامی ویژگی های بیان شده از لذت هایی است که یک فرد می تواند در پرواز آن را احساس کند. در کنار این لذت ها سوال هایی نیز می تواند ذهن هر مسافری را درگیر کند. شناخت هواپیما و بسیاری از کارها برای بسیاری از مسافران جذاب به نظر می رسد. اگر مایلید تا سوالاتی که در ذهن دارید را به جواب برسانید در این مطلب با ما همراه شوید.

 4 نکته شگفت انگیز هواپیما?

رعد و برق و هواپیما

یکی از سوالاتی که در هنگام تهیه بلیط هواپیما می تواند ذهن هر انسانی را درگیر کند این است که آیا هواپیما در برابر رعد و برق مقاوم است در اینگونه موارد اسیبی به سرنشینان وارد نخواهد شد. اولین و مهمترین نکته این است که هواپیماها در سراسر دنیا به گونه ای طراحی شده اند که در مقابل رعد و برق مقاوم باشند. هواپیماها در آسمان مورد اصابت رعد و برق قرار می گیرند ولی به خاطر طراحی منحصر به فردش هیچ گونه آسیبی در این مواقع به انسان نخواهد رسید. مهمترین دلیل این عمل هم تخلیه الکتریکی رعد و برق و عبور آن از هواپیماست. از سال 1963 میلادی تا به امروز هیچ هواپیمایی به خاطر اصابت رعد و برق سقوط نکرده است.

چرا پنجره هواپیما سوراخ است؟

برای بسیاری از افراد در هنگام استفاده از هواپیما جای سوال است که چرا برخی از پنجره های هواپیما سوراخ کوچکی دارد. مهمترین دیلی این کار تنظیم فشار در هواپیما است. عامل دوم این نوع سوراخ ها بر روی شیشه محافظت و تنظیم فشار لایه میانی هواپیما است. هواپیما از سه لایه اکریلیک تشکیل شده که در صورت بروز مشکل برای لایه برونی لایه میانی محافظت را بر عهده می گیرد. سوالات بسیار زیادی در ذهن انسان هنگام رزرو بلیط هواپیما ارزان نقش می بندد در ادامه به چند سوال دیگر پاسخ خواهیم داد.

 4 نکته شگفت انگیز هواپیما?

رد سفید هواپیما در آسمان به چه علت است؟ 

آگاهی انسان نسبت به هر چیزی لذت استفاده از ان را بیشتر خواهد کرد. در هنگام خرید بلیط هواپیما هر چه قدر درباره این وسیله نقلیه بیشتر بدانید با لذت بیشتری به مسافرت خواهید پرداخت. نمونه بارزی از این آگاهی را در ادامه بیان خواهیم کرد.

مثال: از کودکی که به هواپیماها در آسمان خیره می شدیم، همیشه رد سفیدی از آن را بر روی آسمان آبی مشاهده می کردیم. از همان ابتدا تا به امروز در پی جواب سوال بودم که امروز به آن دست پیدا کردم. دلیل این رد سفید در آسمان چگالی آب موتور هواپیماست که بخار آن را به بیرون میفرستد. این بخار که بسیار هم داغ است با جو و خنکی هوا برخورد کرده و انفعالات شیمیایی را از خود در آسمان به جای خواهد گذاشت.

چرا در دستشویی هواپیما را کامل قفل نمی کنند؟

اگر به خوبی دقت کرده باشید درب هواپیماها از بیرون قفل می شود. مهمترین دلیل این عمل دسترسی آسان تر مهماندار در مواقع ضروری به مسافران است. اگر اتفاقی برای مسافر در دستشویی هواپیما رخ دهد با این عمل مهماندار می تواند با سرعت بیشتری به آن کمک کند. بسیاری از سوالات دیگر وجود دارد که ذهن هر مسافری را به خود درگیر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت تیک بان یکی از معتبرترین و امن ترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما داخلی و بلیط هواپیما خارجی است مراجعه کنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ