سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایى دو گونه است : شکیبایى بر آنچه خوش نمى‏شمارى و شکیبایى از آنچه آن را دوست مى‏دارى . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 96 اسفند 17 , ساعت 11:9 صبح

شما برای اطلاع از قوانین تغییر و کنسلی بلیط می توانید برای هر خرید بلیط پس از جستجوی پرواز دلخواه تان در سایت خرید بلیط هواپیما دل سفر، در صفحه نتیجه های جستجو با کلیک بر روی گزینه مقررات پرواز از قوانین تغییر و کنسلی بلیط مشخص شده از سمت خط هوایی موردنظر مطلع شوید و با مطالعه آن انتخاب و خرید مطمئنی داشته باشید.

اگر بلیط خودتان را به صورت بلیط سیستمی خریداری کرده اید شما به هیچ وجهی نمی توانید نسبت به تغییر نام بلیط هواپیما اقدام کنید. از طرفی هم اگر نام بلیط هواپیمای صادر شده برای شما با مشخصات کارت شناسایی شما مغایرت داشته باشد از سوار شدن شما به هواپیما جلوگیری خواهد شد. پس در این نوع خرید بلیط مجبور هستید باید بلیط سیستمی خریداری شده خودتان را کاملا کنسل کنید و از نو یک بلیط جدید خریداری کنید. این کار یعنی باید دوباره بلیط بخرید و هزینه بلیط اولی نیز به شما برگردانده نخواهد شد. چون این اشتباه از جانب شما بوده و شما در وارد کردن مشخصات خودتان دقت نکرده اید.

توجه داشته باشید که هر نوع درخواست کنسلی و یا تغییر نام بلیط هواپیما یا زمان پرواز از سوی مسافر، براساس مقررات هواپیمایی کشوری، مشمول جریمه کنسلی است. مقدار این جریمه با توجه به مقررات هر خط پروازی فرق دارد. بعد از گرفتن درخواست استرداد به وسیله مسافر به صورت آنلاین، هزینه جریمه از قیمت بلیط خریداری شده کم می شود و مانده مبلغ به کارت بانکی مسافر واریز می شود.

در بلیط های خریداری شده چند نفره می توانید برای تغییر یا کنسلی بلیط یک یا چند نفر از مسافران، درخواست خودتان را با توضیحات لازم و مشخصات دقیق به همکاران ما در سایت دل سفر اطلاع دهید.

 

درباره وارد کردن مشخصات گروهی در قوانین تغییر و کنسلی بلیط عادی تنها شخصی که از سمت همه مسافران نمایندگی دارد می تواند برای ثبت و بستن قرارداد به دل سفر برای پیگیری بلیط خریداری شده هواپیما مراجعه کند. در خرید گروهی این شخص می تواند درباره کنسلی و یا گرفتن مبلغ پرداختی اقدام کند و بقیه مسافران نمی توانند هیچ اقدامی انجام دهند و دل سفر نسبت به بقیه مسافران هیچ ضمانتی ندارد.

به یاد داشته باشید که هواپیما برای دیر رسیدن شما صبر نمی کند و منتظر شما نمی ماند و درست در همان لحظه ای که برای پرواز تعیین شده پرواز خواهد کرد. اگر شما در زمان تعیین شده نتوانید سوار هواپیما شوید و یا اصلا نتوانید در فرودگاه حاضر شوید، صندلی خودتان را در هواپیما از دست خواهید داد و بلیط شما نیز از اعتبار خواهد افتاد و بلیط تان نیز مشمول قوانین تاخیر مسافران کنسل خواهد شدو هیچ مبلغی از بابت تاخیر و نرسیدن به شما داده نخواهد شد.

در صورتی که به هر دلیل مجبور شوید بلیط خودتان را کنسل کنید، باید با در نظر داشتن مقررات کنسلی بلیط هواپیما اقدام کنید. بلیط هواپیما را از دفتر فروش یا سایت اینترنتی خرید بلیط اینترنتی مانند دل سفر که خریداری کرده اید، باید کنسل کنید.

چنانچه دارای حساب کاربری روی وب سایت ما هستید، می توانید پس از ورود به پنل کاربری با مراجعه به بخش مدیریت صورتحساب ها از جزئیات رزرو مورد نظرتان دکمه کنسل کردن را انتخاب نمایید و پس از کنسلی آنلاین مسافرین دلخواه تان شیوه استرداد را به صورت اعتباری یا واریزی همانجا ثبت نمایید. این بخش برای کابرانی که حساب کاربری ندارند از طریق صفحه پیگیری صورتحساب در دسترس است.

اگر بلیط خود را بر روی پرواز چارتری رزرو کرده باشید:

با توجه به چارتری بودن پرواز، کنسلی بلیط تنها از طریق چارترکننده امکان پذیر می باشد. برای کنسلی بلیط چارتر خود با ما تماس بگیرید! پس از هماهنگی با چارترکننده میزان درصد جریمه را به شما اعلام می کنیم. این درصد جریمه بر اساس قوانین تغییر و کنسلی بلیط هر چارترکننده متفاوت است به گونه ای که ممکن است حتی درخواست کنسلی شما پذیرش نشود. با اطلاع از درصد جریمه چنانچه قصد کنسلی داشتید، ما امور مربوط به کنسلی را از طریق چارترکننده برای شما انجام خواهیم داد و پس از آن مبلغ باقیمانده بلیط چارتر هواپیما را به شما استرداد خواهیم کرد.

 

اگر پروازم کنسل شود چطور می توانم مبلغ پرداختیم را دریافت کنم؟

اگر کنسلی پرواز از طریق ما به شما اطلاع داده شده باشد:

چنانچه پرواز مسافرین پیش از فرا رسیدن زمان انجام کنسل شود، طی تماس تلفنی به ایشان اطلاع خواهیم داد. در اینصورت شما می توانید تمام مبلغ پرداختیتان را دریافت کنید یا یکی از پروازهای جایگزینی که به شما پیشنهاد می کنیم را انتخاب نمایید. ما با کنسلی پرواز، هیچ پرواز جایگزینی به شما تحمیل نخواهیم کرد و در صورت انصراف هیچ مبلغی از مبلغ پرداختیتان بابت خدماتمان کسر نخواهیم کرد. سعی می کنیم پروازهای جایگزین پیشنهادی هم زمان و هم قیمت پرواز اول شما باشد اما در صورت وجود اختلاف قیمت، این اختلاف می بایست توسط شما پرداخت گردد.

اگر کنسلی پرواز به دلیل بدی آب و هوا یا نقص فنی در فرودگاه اعلام شده باشد:

گاهی پرواز مسافرین پس از حضور ایشان در فرودگاه، از زمین بلند نشده یا پس از پرواز در فرودگاه مقصد به زمین ننشسته و به فرودگاه مبدا باز می گردد. در اینصورت جهت تسریع در فرآیند استرداد مبلغ پرداختی، می بایست تصویر بلیط مهر شده برای ما ایمیل یا فکس گردد. همچنین اصل بلیط مهر شده نزد مسافر نگهداری شده تا در صورت لزوم برای شرکت هواپیمایی پست شود. چنانچه این اتفاق ناخوشایند برای شما اتفاق افتاد، پس از ارسال بلیط ها برای ما، با شماره های تماس دل سفر تماس بگیرید تا کارشناسان فرآیند استرداد را برای شما انجام دهند.

 

قوانین استفاده از بیمه کنسلی پرواز چیست؟

قوانین تغییر و کنسلی بلیط درباره بیمه کنسلی پرواز که اولین بار توسط مرکز خرید بلیط هواپیما ارائه شده است به شرح ذیل می باشد:

چنانچه کنسلی پرواز زودتر از زمان انجام آن توسط هواپیمایی اعلام شود، ما تهیه بلیط جایگزین برای شما را بیمه خواهیم کرد.

عبارت “بیمه” اصطلاحی است که منظور آن همان پرداخت تشویقی شرکت عتیق گشت اصفهان که طی یک قرارداد خصوصی برعهده گرفته است می باشد.

این بیمه تا 20 هزار تومان مازاد بر پرداخت اولیه شما را جهت تهیه بلیط جایگزین پرداخت خواهد کرد.

تاریخ پرواز بلیط جایگزین می بایست حداکثر سه روز قبل یا بعد از پرواز اولیه باشد.

این بیمه مربوط به پروازی است که مستقیما توسط هواپیمایی کنسل شده باشد و پروازهای وابسته را شامل نمی شود.

این بیمه به بلیط جایگزینی که توسط ما تهیه نشود تعلق نخواهد گرفت.

این بیمه مشمول رزروهای تلفنی و رزروهای همکاران آژانسی نیست.

اگر زمان پرواز تغییر کند و برای من مناسب نباشد آیا می توانم بلیطم را کنسل کنم؟

ما تغییرات زمان پرواز را طی تماس تلفنی به مسافرین اطلاع خواهیم داد. چنانچه تغییرات زمان شامل تعجیل بیش از نیم ساعت یا تاخیر بیش از دو ساعت پرواز باشد و زمان جدید پرواز برای مسافرین مناسب نباشد، امکان کنسلی بدون خسارت بلیط هواپیما فراهم است.

 

گاهی پروازها، بدون اطلاع به ما و پس از حضور مسافرین در فرودگاه با بیش از دو ساعت تاخیر انجام خواهند شد. در اینصورت جهت استرداد بدون خسارت مبلغ بلیط لازم است تصویر بلیط مهر شده برای ما ایمیل یا فکس گردد. همچنین اصل بلیط مهر شده و نمونه واچر بلیط نزد مسافر نگهداری شده تا در صورت لزوم برای شرکت هواپیمایی پست شود.

 

مبلغ بلیط های کنسل شده چطور و در چه مدتی استرداد خواهد شد؟

مبالغ استردادی مربوط به کنسلی بلیط هواپیما از طریق حواله بین بانکی سحاب به کارت بانکی شما طی 72 ساعت کاری واریز خواهد شد. همچنین اگر دارای حساب کاربری هستید می توانید درخواست نمایید تا مبلغ استردادی به اعتبار کاربری شما افزوده شده و پس از آن در رزروهای دیگرتان از آن استفاده نمایید.

شما در مجموعه خرید بلیط هواپیما می توانید از تمامی ایرلاین های موجود در شبکه هوایی داخلی و بلیط خارجی اطلاع حاصل کنید و بهترین بلیط را با توجه به بودجه و شرایط خود تهیه و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. همچنین در دل سفر می توانید درباره رفرنس بلیط هواپیما چیست اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

منبع:http://bit.ly/2oSxUJw



لیست کل یادداشت های این وبلاگ